У другій частині нашої статті ми, як і обіцяли, коротко і в теж час ємко спробуємо розповісти про найбільш популярні марки і моделі міні-тракторів по країнах виробникам.

Також проаналізуємо цінову ситуацію на ринку в 2016-2017 роках, експлуатаційні якості техніки і характерні відгуки.

Китайська техніка

За обсягами продажів лідируючі позиції на вітчизняному ринку займають китайські трактори. Позбувшись від заслуженої у свій час слави «одноразової» техніки вони активно завойовують симпатії користувачів.

У категорії садових і багатофункціональних мінітракторів користується популярністю продукція компанії Синтай (Xingtai). Її модельний ряд включає п’ять модифікацій дизельних двигунів: 120, 160, 180, 220, 244 (потужність відповідно 12, 16, 18, 22 і 24 к. с.).

При цьому навіть найслабший трактор даній компанії оснащений 4-х тактний дизельним мотором, експлуатація якого не викликає серйозних нарікань. Набір робочої навішування техніки Сінтай досить широкий (плуг, дискова борозна, культиватор, сінокосарка, картоплекопач і картоплесаджалка, граблі і причіп). Покупцеві пропонуються як повнопривідні, так і задньопривідні моделі.


Сінтай ХТ-220 – «ТОП-модель» російського ринку

Прості в управлінні і по конструкції, ремонтопридатні і не відчувають дефіциту запасних частин ці машини влаштовують більшість власників. Ціни на міні-трактори даній компанії знаходяться в діапазоні від 180 до 420 тисяч рублів (моделі з гидровыходами).

Створивши спільні підприємства, Сінтай випускає свою продукцію під торговими марками Уралець (модифікації 160, 180, 220) і Калібр. По робочим характеристикам і цінами вони аналогічні флагманським моделям, зібраних в Китаї.

Двоє інших виробника з Піднебесної, представлених на російському ринку, — компанії Джинма (Jinma) — торгова марка Булат і Донг Фенг (Dongfeng). Їх важко назвати конкурентами компанії Сінтай. Схожість силових установок, конструктивних рішень і робочих характеристик дозволяють їм мирно уживатися і користуватися попитом у власників земельних наділів.


Jinma JM 244 — середня ціна нової машини на 2016 рік від 430 000 руб.

В актив фірми Сінтай можна записати більш привабливі ціни, які нижчі, ніж у Джинма і Донг Фенг в середньому на 20-30%. Фермери, інтенсивно експлуатують міні-трактори Сінтай і Джинма стверджують, що ці машини безвідмовно працюють перші 3-4 роки. Після цього ремонтувати досить затратно з-за сильного зносу агрегатів. Тому всім, хто хоче подовше користуватися минитракторами даних компаній, слід уникати активної експлуатації на важких роботах.


Dongfeng DF 244 — за додаткову плату комплектується опалювальної кабіною

По техніці Донг Фенг скарг менше, оскільки більш висока ціна позитивно позначається на якості. На завершення зазначимо, що критики і шанувальники китайської техніки сходяться в тому, що її якість нагадує лотерею. Комусь щастить з вибором, а хтось мучиться з ремонтами.

Російське виробництво

Мінітрактора російського виробництва представлені брендами КМЗ-012 (р. Курган) і «Уссурієць», зібраних на Далекому Сході.

Дві модифікації машин курганського заводу (КМЗ-012Б карбюратор і КМЗ-012Н дизель) оснащені американськими двигунами, надійними та економічними.


Російський мінітрактор КМЗ-012Н

Курганские минитраторы обладнані двома валами відбору потужності, мають два навісних пристрою і великий набір робочих агрегатів, що нараховує більш 20 видів. Середня ціна КМЗ–012 становить 180 000 рублів. Сьогодні випуск цих тракторів припинений.

Розробка «Уссурийца» йшла під впливом китайської інженерної думки. У підсумку ринок отримав лінійку машин з 18 модифікацій, доступних за ціною і прості в ремонті. Середня вартість найпопулярнішої моделі TS 18DB (24 к. с.) — 140 тисяч рублів.


«Уссурієць» і китаєць – брати навік!

Убогий вибір «чисто російських» міні-тракторів можна розширити, звернувши увагу на бренд Гарден Скаут (Garden Scout). Країна виробник даної машини – Китай, власник бренду знаходиться в США, а в Росії проводиться збірка. Дітище міжнародної кооперації представлено на ринку трьома машинами потужністю 12, 15 і 25 л. с.

По своїй суті, початковий представник лінійки Garden Scout T12 — важкий мотоблок, який отримав чотири колеса (мототрактор). Про це свідчить не тільки її конструкція, але і навісний механізм.

У ньому не використовується тракторна «трехточка», а встановлений мотоблочный адаптер. Привід від 4-х тактний дизельного двигуна на коробку передач виконаний за допомогою клиновидних пасів, що також не можна назвати тракторним рішенням.

У більш пізніх моделях, вийшло врахувати всі недоліки минулих версій і випустити
мінітрактор швидко став хітом продажів серед фермерів, 25-сильний Скаут (Garden Scout T25).

Резюмуючи відгуки власників цих машин, можна сказати, що за якістю збірки і надійності в цілому цю техніку можна вважати доброю робочою конячкою.

Вартість міні-тракторів даної марки (разом з плугом і грунтофрезою) становить від 140 до 230 тис. руб.

Рекомендуємо купувати мінітрактори Скаут, тільки у офіційних дилерів. У Росії — це компанія «Гарденшоп» з філіями в трьох містах: Санкт-Петербург, Новоприозерское шосе, 11ї кілометр; Тула, Веневское шосе, д. 31-Б; Москва, П’ятницьке шосе, 6-й кілометр, с9.

Білоруські мінітрактори

Відреагувавши на змінився попит, Сморгонський агрегатний завод вивів на ринок мініатюрний трактор Беларус МТЗ 132Н.


Беларус МТЗ 132Н – працьовитий малюк

Ця чотириколісна машина з шарнірною рамою призначена для невеликих земельних ділянок та теплиць. Вона може виконувати такі види сільгоспробіт: косити траву, підгортати картоплю, вносити мінеральні добрива, засипати траншеї і ями, очищати сніг. Для оранки грунту, боронування і культивації ця машина підходить погано, оскільки має дуже низький дорожній просвіт (27 см).

ВОМ, змінна ширина колії, блокується диференціал і повний привід – всі ці важливі опції присутні в конструкції. У рух агрегат призводить японський карбюраторний мотор Honda (13 к. с.). Середня ціна трактора — 290 000 рублів. Порівнюючи досить високу вартість МТЗ 132Н з його якістю, фермери часто віддають перевагу китайським минитракторма Сінтай і Донг Фенг.

З білоруським агрегатом конструктивно схожий чеський мінітрактор TZ 4K 14 (шарнірно-сочлененная рама), який сьогодні вже не випускається.


TZ-4K-14 досі у строю

Тим не менш, ця машина в свій час користувалася високим попитом завдяки якісній збірці, повному приводу і високої маневреності.

На сьогоднішній день лідерами продажів білоруської техніки стали мінітрактори Кентавр (деякі джерела називають їх батьківщиною Китай). Створені на основі важких мотоблоків, вони відрізняються надійністю і невибагливістю в роботі. Найбільшим попитом користуються три модифікації Кентаврів з 15, 18 і 24-х сильними японськими одноцилиндровыми 4-х тактний дизелями КАМА.

Впевнено працюючи на ріллі, ці машини виконують повний комплекс сільгоспробіт і здатні перевозити вантажі масою до 2 тонн. Навісне обладнання у них не тракторне, а мотоблочное. Колісна формула представлена в двох варіантах: 4х2 (задній привід) і 4х4 (повнопривідні).

Відгуки власників Кентаврів в більшості своїй позитивні. Сільським жителям подобається простота конструкції, економічність і витривалість цих машин.

Ціни на міні-трактори Кентавр знаходяться в діапазоні від 190 до 370 тис. руб. В цю вартість входить грунтофреза, плуг і комплект підгортачів.

Японські «землероби»

Не вигадуючи нових критеріїв для порівняння японських міні-тракторів з технікою з Китаю, скажімо, що ціна завжди красномовно говорить про якість. Вартість нового Міцубісі (MITSUBISHI), Иссеки (ISEKI), Кубота (KUBOTA) або Янмар (YANMAR), коливається біля позначки в 1 мільйон рублів. Для власника невеликої ділянки це непосильна сума. Дуже часто її не може компенсувати навіть 20-річний термін безвідмовної роботи. Тому на вітчизняному ринку левова частка продажів належить уживаних тракторів японського виробництва.


Беушні «японці» — гідні конкуренти новим «китайцям»

Тут розцінки істотно нижче. За повнопривідний міні-трактор потужністю від 16 до 35 л. с. з напрацюванням від 800 до 1500 мотогодин (на складі у Владивостоку) просять від 200 до 600 тисяч рублів. Доставка колісної машини до місця призначення в центральні регіони Росії обходиться в середньому від 25 до 50 тис. руб. Підсумкова сума покупки порівнянна з вартістю нового китайського або білоруського мінітрактори. В роботі японські машини надійніше своїх китайських конкурентів і витримують від 8 до 10 років експлуатації.

Крім плюсів у японській вживаної мінітехніки є і свої мінуси. Відносяться вони не якості, а до запасним частинам та навісного обладнання. Купивши за вигідною ціною мінітрактор віком понад 20 років, ви ризикуєте залишитись без запчастин, оскільки виробники не тримає на складах запаси «расходников» для старих машин. Придбати повний комплект рідний навішування теж нереально. Тому власникові доводиться вивертатися, пристосовуючи до трактора агрегати інших фірм.

Знавці вживаних тракторів стверджують, що великої різниці між японськими фірмами-виробниками немає. Головну увагу слід приділяти року випуску і технічним станом, оскільки деякі продавці скручують лічильники, завищуючи залишковий моторесурс.

Тому, наприклад, якщо ви визначили по VIN коду, що машина випущена в 1995 році, а на лічильнику значиться 1200 мотогодин, зробіть простий розрахунок. За один рік в Японії трактор в середньому відпрацьовує 200 мотогодин. Помноживши цю цифру на 21 рік експлуатації (2016-1995=21), ми отримаємо 4200 мотогодин, але ніяк не 1200.

Купуючи старий японський «мініка», переконайтеся в наявності для нього запчастин на російському ринку, щоб втридорога не замовляти їх за кордоном. Не забудьте також дізнатися, чи є в досяжному видаленні від вашого місця проживання спеціалізована ремонтна база.